søndag 7. februar 2010

Har fått dilla på gamle figgjo flint servicer=)

Jeg er blitt så glad i gamle ting, alt fra møbler til service. Liker at ting kan gjenbrukes, og synes det virker som gamle ting som feks service holder mye bedre enn nye.
Har vært så heldig at jeg har fått arve endel hos slekt, men er på jakt etter mer=)




Denne smørkoppen ønsker jeg meg. Fikk en hos mamma, men den mangler lokk.







Tror vi skal begynne å samle på dette hverdagsservice, siden jeg har fått litt av det etter min mormor og morfar. Det heter Daisy og er fra figgjo flint, men er gått ut av produksjon for lenge siden.
Har det største serveringsfatet, har vært så heldig å arvet det etter min mormor og morfar.

Dette heter AnneMarie og er også fra figgjo flint, det servicet hadde vi hjemme da jeg vaks opp, så det gir masse minner. Desverre er det veldig godt brukt, og har fått endel hakk så det er ikke like fint som det engang var.



Dette er jeg ikke helt sikker på hva heter, men er fra figgjo flint det også, skulle gjerne hatt det som frokostservice.



Alle bildene er lånt.

5 kommentarer:

  1. Da æ såg bilde av det Anne Marie-servise (før æ leste teksten) så tenkte at det serviset har æ sedd mange ganga, skjønte etter hvert at det va hos dokker æ har sedd dem:-) Fine servisa. Æ har akkurat arva et middagsservise til 12 persona (inkludert serveringsfat og to sausenebb), trur det va fra Figgjo, men vet ikke no navn på det.

    SvarSlett
  2. Å så artig, det må eg få se bilde av=)

    SvarSlett
  3. Utrulig flotte ting og hærlige farga!!! : )
    Du får sikkert kjøpt dela du mangle om du sette ut annonse i f.eks ukeblader!

    SvarSlett
  4. Det er så fantastisk! Jeg elsker Figgjo, og Cathrineholm. Kanskje det er noe med det å gå tilbake i barndommen. Jeg aner ikke. Jeg blir bare så glad av disse skålene, grytene og sukkerskålene. Hurra!

    SvarSlett
  5. ååå daisy.. minner meg om mormor:)

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar=)

Copyright

Bilder og tekst på denne bloggen er laget, skrevet og tatt av meg, om ikke annet er oppgitt så er det Copyright Stine.
Om du vil låne noe er det bare å spørre.