lørdag 13. mars 2010

Bestemorstrikk

Denne strikkakofta har min mormor strikket for masse masse år siden, er ikke helt sikker på om hun strikket den til seg selv eller om hun strikket den til min mor. Nå har ihvertfall jeg fått den, og bruker den masse. Er veldig glad i den, og det finnes ikke noe bedre å ha under jakka når det er veldig kaldt ute. Noe det ofte har vært her i vinter, så jakka har vært flittig brukt.
Har også masse andre strikka klær som min mormor ha strikket, noe har hun strikket til meg da jeg var liten og de klærne bruker min barn nå. Strikkakofter, ullbukser og votter som hun har strikket bkir brukt hver dag.
Min mormor døde for mange år siden, men jeg husker henne godt og det er så fint å ha slike minner etter henne.



Ønsker dere alle en fin lørdag=)

5 kommentarer:

  1. Så fin genser, og et koselig minne! Tusen takk for awarden du ga meg, det setter jeg stor pris på! Mange klemmer fra Silje.

    SvarSlett
  2. Hei !
    Den kofta er bare så vannvittig fin !
    Har hatt en som var nesten helt lik denne.
    Har du flere bilder av den ?
    Vet du noe om hva mønsteret heter ?

    SvarSlett
  3. Så fin kofte du har her.
    Har du peiling på hva den heter ?
    Fant ikke ut hvordan jeg kan kontakte deg ?

    SvarSlett
  4. Tror det er et islandsk mønster, men vet ikke akkurat hva det heter. Men prøv å søk på islandsk strikketkofte eller noe sånt. Min mail er stine.alice@gmail.com.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei
      Takker masse for at du svarte meg.
      Har søkt mye men foreløpig uten resultat.
      Sendte deg en mail så kan du jo svare når du får tid. Si ifra hvis det ikke er komt noe.

      Slett

Blir glad for en kommentar=)

Copyright

Bilder og tekst på denne bloggen er laget, skrevet og tatt av meg, om ikke annet er oppgitt så er det Copyright Stine.
Om du vil låne noe er det bare å spørre.