søndag 30. mai 2010

Gamle blomsterløk

Var ute en tur etter at de små hadde lagt seg, og grov opp gamle blomsterløk som har vært i hagen siden forrige eier plantet de. Huset er fra før krigen, og vi er de andre eierene av det, så de kan ha vært der lenge.

Vi skal skifte nytt vann og kloakkrør der de var, så derfor måtte jeg grave de opp og flytte de. La de i en gammel jerngryte som jeg fant i kjellern, også etter de forrige eierne av huset. Er så spent på om de klarer seg, håper virklig det liker de så godt. Er samme type løk som min bestemor hadde, så de minner meg om sommerne hjemme.

Har aldri plantet løk før, og hvertfall ikke plantet de om før heller, så dette er spennende.

2 kommentarer:

  1. Det ser ut som det spirer og gror i baljen din : ) Spennende ! Jeg har og lyst å plante nå, men drøyer enda 1 uke tror jeg...vet jo aldri med det været her nord : (
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Ja håper ikke jeg har vært for tidlig ute, første gang jeg har plantet noe i hagen så det blir spennende. Men de løkene var jo kommet opp av seg selv, jeg bare flytta di=)

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar=)

Copyright

Bilder og tekst på denne bloggen er laget, skrevet og tatt av meg, om ikke annet er oppgitt så er det Copyright Stine.
Om du vil låne noe er det bare å spørre.