mandag 14. juni 2010

Koser meg i hagen

I ettermiddag har det vært perfekt hagevær, så jeg har koset meg i hagen i dag. Er virklig i mitt rette element når jeg kan grave i jord, plant og så=)
Gulrøttene, ringblomstene og gressløken spirer og gror, og jeg har kjøpt 10 jordbærplanter. Har plantet 5 av jorbærplantene i en verandakasse, og de andre 5 har jeg ikke funnet plass til ennå. Satt litt potet i kjøkkenhagen også i dag, bare for å se hvordan det går. Liker å prøve meg frem, og etterhvert skal jeg nok få til ett lit potetland og jordbærland, gleder meg.

Får ikke gjort så mye jeg vil, og der jeg vil siden vi skal legge nye vann og kloakkrør denne uka. Da skal vi greve en del plasser i hagen.... I tillegg skal vi jo bygge ut en del i sommer, samt neste sommer, så da blir drt litt begrensa hva jeg kan gjøre i hagen nå. Føler det er en del rot, planter og bed her og der, men må vel få det snekkra sammen til en helhet etterhvert.

Kjøpte 3 begonia i dag, som jeg har plantet i en av veranda kassene. Før kunne jeg ikke fordra begonia, men nå bare elsker jeg de. Satser på å overvintre de i kjelleren, det blir spennende å se om de overlever det.

Hegga vår er endlig kommet i blomst, er så glad i hegg og tror vi må få oss en ny eller plante om den vi har siden den står veldig i veien slik den står nå.

Kjøpte stemorsblomster i dag, selvom jeg virklig ikke er glad i sommerblomster så måtte jeg ha no eå fylle i dette beddet som har stått tomt i ca 3 år.....  Nå i kveld palntet jeg lupiner også i det beddet, så er spent på hvordan det blir.

De gule stemorsblomstene i bøtta er det barna som har kjøpt og plantet selv, var de slev som fant bøtta også.

3 kommentarer:

  1. Så koselig det blir i hagen din : ) her har det ikke kommet noe i jorda...må virkelig få gjort det snart!!
    Kos deg i kveld
    klem Tove

    SvarSlett
  2. Koselig med alt som blomstrer :) Og kjekt med litt nyinnkjøpte planter. Jeg har for første gang overvintret pelargoner, og de har kommet fint igjen i år. Det er kjekt å få de til å komme flere år :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  3. Så flink du er med blomster! Jeg gleder meg til den dagen jeg kan ha litt mer enn en kvadratmeter med hageflekk å kose meg med ;) Koselig å lese bloggen din :)
    Klem

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar=)

Copyright

Bilder og tekst på denne bloggen er laget, skrevet og tatt av meg, om ikke annet er oppgitt så er det Copyright Stine.
Om du vil låne noe er det bare å spørre.