søndag 6. februar 2011

Tar tiden tilbake=)

Har et lite prosjekt på gang. skal prøve å bli kvitt de verste tidstyvene i hverdagen. Det vil se tv og internett, for har man alt satt seg ned foran en av delene blir man gjerne sittende alt for lenge...

Jeg har jo så masse prosjekt jeg har lys å starte på, og så mye annet jeg har lyst å gjøre, men får sjelden begynnt siden tiden bare flyr i fra meg.  Så denne uka har jeg ikke tatt meg tid til å blogge, men heller strikket og begynnt å få orden på huset igjen.

Målet er kun 1 halv time tv og kun bruke internett til viktige ting hver dag, dessuten må eg jo være et godt forbilde får våre barn som gjerne skulle sett tv og spilt nintendo ds hele dagen om de kunne. Jeg kan ikke sitt foran datan, og si til de at nei nå har dere sett nok på tv eller spillt nok for i dag, blir en smule dobbelmoral ja=). Egentli har jeg mest lyst å slutte helt å se tv, men gu det er god å sette seg ned for tvn og slippe å gjøre noe som helst, eller bare ha tvn  på mens man gjør andre ting.

I tillegg hater jeg å være avhengi av elektroniske duppedingser, som mobil og data. Mobilen er nok kommet for å bli, men data trenger jeg ikke bruke nært så mye som jeg gjør=).



Kom over denne oppskriften på en enkle barnegenser fra nøstebarn, som jeg synes virker lett å strikke. Når i tilegg flere på tettinntil.no skal strikke den nå, så hiver jeg meg med de. Blir det første litt større plagget jeg skal strikke, så nå gleder jeg meg til å begynne. Strikker vanligvis bare lester, votter, luer og tøffler, så dette blir litt annet.

1 kommentar:

  1. Lurt å ta tiden tilbake.
    :)
    Den genseren så veldig fin ut, hvilke størrelser kan den strikkes til?

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar=)

Copyright

Bilder og tekst på denne bloggen er laget, skrevet og tatt av meg, om ikke annet er oppgitt så er det Copyright Stine.
Om du vil låne noe er det bare å spørre.