tirsdag 12. juli 2011

Et tilbakeblikk i tiden

Har lekt litt turist i min egen kommune :) Min søster har sommerjobb som guide på Holmenes sjøsamiske gård, og da måtte vi bare innom en tur for å få omvisning av henne. Glemte helt å ta bilder innvendig, så da må jeg en tur til dit i sommer:).
Har faktisk aldri vært der før, og det er synd for det er utrolig fint der. Artig se hvordan det var her før, og ikke bare på bilder. Endel byggninger er rekonstruert, men noe er orginalt fra 1800 tallet.





Rett ved siden av gården var disse nydlig lyngshestene, tror de er på sommerferie ilag med en hingst hvis jeg ikke tar helt feil.

Mer om holmenes gård finner du her.

Så her er det bare å ta seg en tur innom hvis dere er i nærheten, de selger kjempe gode vaffler der også;)

3 kommentarer:

  1. Vi kjørte forbi Birtavarre på søndag og da vurderte vi å ta en tur dit, men med snart sovetid for snupp blei det ikke nåkka av. Men æ har altså vært der før. Vi va der faktisk på skoletur, så rart at dokker ikke va det.

    SvarSlett
  2. Så koselig :) Må nok vise bilder fra innsiden og :) Vi skal på bursdagsfest til Manndalen på lørdag ;) Glede mæ!
    Klem Tove

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar=)

Copyright

Bilder og tekst på denne bloggen er laget, skrevet og tatt av meg, om ikke annet er oppgitt så er det Copyright Stine.
Om du vil låne noe er det bare å spørre.