fredag 27. januar 2012


Er imponert over meg selv, jeg kan jo strikke:). Her har eg gått rundt å trudd at eg ikke kan strikke andre ting enn lester og votter. Så plutselig strikker jeg både genser, ullbukse og jakke på relativ kort tid, skjønner ikke hva som er skjedd men morro er det. Satser på å surfe vidre på denne bølgen for dette ga virklig mer smak.  Det som er det beste er jeg at det jeg strikker faktisk blir fint og godt brukanes, det er gøy det.
Strikket en ullbukse til dattra mi før hun ble født, og den ble mindre vellykket. Den var i ribbestrikk, og jeg fikk ikke til økninga bak på buksa, så resultatet ble en veldig stram bukse som ikke kunne brukes så veldig lenge. Etter den buksa gav jeg litt opp, helt til nå:).
Kansje oppskriftene jeg bruker nå skal få litt av æra, alt det jeg har strikket nå er oppskrifter fra nøstebarn og veldig lett å forstå.







Nøsebarnjakke strikket i lammeuld fra 123knit.com
 Er usikker på hvordan knapper jeg skal bruke, like ingen av disse. Hadde sett for meg treknapper, men det hadde de ikke her på strikkebutikken så da måtte jeg bare kjøpe noen andre.
 

4 kommentarer:

  1. Til lykke med din nyvunne strikkebegeistring!
    Jeg skjønner godt den følelsen du har av mestring, har sjøl kjent den!
    Klem!

    SvarSlett
  2. Hei! Nå ser det endelig ut som jeg skal få lagt inn en kommentar til deg.Har fulgt deg ei stund,og synes bloggen din er kjempefin,men når jeg har forsøkt å legge inn kommentar har alt bare låst seg.
    Var jo litt artig da jeg fant bloggen din gjennom en kommentar på en annen blogg,og kjente deg igjen.Vi er naboer:) Du er kjempeflink å strikke,og de kortene du lager er kjempefine.Har så lyst å prøve meg på slike,men har ikke kommet meg igang enda.Døgnet har for få timer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så artig:) Suser avgårde til bloggen din:)

      Slett
  3. ...ja, visst kan du strikke, den var jo kjempefin!
    Koselig at du deltar på min solgave...lykke til!
    God helg!

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar=)

Copyright

Bilder og tekst på denne bloggen er laget, skrevet og tatt av meg, om ikke annet er oppgitt så er det Copyright Stine.
Om du vil låne noe er det bare å spørre.