onsdag 18. januar 2012

Utslitt men ikke ubrukelig

Votter og lester var det første jeg bgynnte å strikke da jeg lærte med å strikke, det begynner og bli en god del år siden. Har faktisk et par av de aller første vottene jeg strikket til meg selv, men de er godt brukt og da jeg tok de frem fra skuffen i høst innså jeg at både de og et par andre votter trenger førstehjelp. Så da er det bare å finne stoppenåla frem, og  stoppe i vei :).

Har lagt de øverst i strikkekurven så satser på å få det gjort denne uka:)
Er litt artig med stopping, husker godt bestemor og mormor som satt og stoppet. De rekket også opp lester og slikt så de kunne bruke garnet på nytt, de kunne det med å spare. Noe vi nok ikke er så flink til nå i vår tid.



De grå og blå vottene er av de jeg strikket da jeg begynnte å strikke, og den grå fargen er hjemmespunnet garn, som min bestemor har spunnet.  Noe jeg har store planer om å gjøre etterhvert, er noe egent med hjemmespunnet garn:).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir glad for en kommentar=)

Copyright

Bilder og tekst på denne bloggen er laget, skrevet og tatt av meg, om ikke annet er oppgitt så er det Copyright Stine.
Om du vil låne noe er det bare å spørre.