onsdag 31. oktober 2012

Mislykkede prosjekt

Må bare innrømme at jeg har et lass med mindre vellykkede strikkeprosjekt, tanken bak var godt men resultatet ble ikke så bra. Her skal dere få se strikkeprosjekt jeg til vanlig ikke viser frem:)

Siden jeg ikke akkurat strikker spesielt fort, så frister de ikke å rekke de opp igjen. Har jo brukt tid på de, så da får de bare ligge i skuffa enn så lenge.



Dette skulle bli fine fine votter til min søster, men resultatet ble ikke helt som ventet siden jeg aldri klarer å lære at selv helt enkel små mønsterstrikk ikke er noe for meg. Men min søster er snill som dagen er lang, og sier helt overbevisende at vottene er fine og at hun vil ha de fordet. Måtte forandre litt på mønstret underveis siden ett eller annnet ikke stemte underveis. Under tommelen fikk jeg ikke mønstret til å stemme så der er det et helt hvitt felt, glemte å ta bilde av det. Må vel gjøre de ferdig snart;)





Disse vottene ble strikket i samme periode som de over, men disse skulle bli til min mann. Min mann er også veldig snill og go, så han sier også at de er fine og at han gjerne vil ha det:) Jaja de kan sikkert brukes til snøfresing og slikt;). Måtte tove de litt i vaskemaskin siden de ble så stor.






Her har vi ett av min 1000 forsøk på å strikke baggyhue, noe jeg rett og slett ikke får til. De blir endten for stor, eller rett og slett så slapp i fisken at de bare siger ned i panna. Har vel ikke slumpet bort i den rette oppskrifta ennå, hehe.


Har nok mer jeg kunne ha vist frem, men tror vi ser det er nok for denne gang så jeg ikke mister strikkeselvtiliten helt:). Men man lærer så lenge man lever, og alt man gjør kan jo ikke være like bra alltid.

Er for tiden i sivilforsvaret, og har 15 dager igjen. Kurset er helt greit, men synes det er litt vel lenge å skulle være her i 3 uker. Bor på 4 mannsrom, noe som kan være litt utfordranes til tider. Særlig når man  er vant å bo i eget hus, og styre med sine ting. Foreløbig er det blitt lite strikking, og tror ikke det blir noe utav min store strikke planer jeg hadde for turen hit.
Er ikke så greit å være borte fra familien heller, men det må bare gå bra det også...

2 kommentarer:

  1. Synes helt ærlig at de vottene var veldig fine jeg:-) Høres litt slitsomt ut å være så lenge borte fra familien, så tenker du gleder deg til å komme hjem igjen. Ønsker deg en fin dag! Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Jeg synes og at vottene var fine! Især de første. Og tovede votter er et must i den nord-norske vinteren. Finnes jo ikke varmere enn det :)

    Tre uker var lenge å være borte fra familien, ja ... Men dagene flyr jo. Snart er du hjemme igjen :)

    Renate

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar=)

Copyright

Bilder og tekst på denne bloggen er laget, skrevet og tatt av meg, om ikke annet er oppgitt så er det Copyright Stine.
Om du vil låne noe er det bare å spørre.