lørdag 28. september 2013

Lester



Var så heldig å arve masse hjemmespunnet garn etter min mormor, er så utrolig hærlig med hjemmespunnet garn. Ikke minst veldig fint å ha noe etter mormor, veldig speielt å bruke disse nøstene.
Mormor døde på 90 tallet,så de har ligget en stund, men er like gode å strikke med ennå.

Strikket lester til meg selv av ett av nøstene nå i sommer, og her er resultatet. Var en tråd hvit og en tråd med grått som var spunnet i lag, midt i nøstet kom et lang lengede med bare hvitt, derfor ble det en hvit stripe på den ene lesten, artig:). 

3 kommentarer:

  1. Det er de små feilene som kjennetegner ekte handarbeid, sa tanta mi alltid.
    På mattene ho laga, var det bare ho som så hvor feilen var.
    Sjarmerende!

    SvarSlett
  2. Hvor fant du noe stoff om Bonkosvottene? Jeg har ikke funnet noe på nettet.
    Jeg skal på messa i Oksfjord nå lørdag, og 30. november i Burfjord.
    Jeg må jo selge noen skogsnisser!

    SvarSlett
  3. Hvor fant du lesestoff om bonkosvottene? Hva betyr bonkos?
    Jeg skal på julemessa i Oksfjord nå på lørdag, og på messa i Burfjord 30. november. Jeg må jo selge nevertrærne og skognissene mine. Kommer du, så hils på meg!

    SvarSlett

Blir glad for en kommentar=)

Copyright

Bilder og tekst på denne bloggen er laget, skrevet og tatt av meg, om ikke annet er oppgitt så er det Copyright Stine.
Om du vil låne noe er det bare å spørre.